|
Előadás címe |
Előadó neve (cég neve) |
|
I. plenáris előadás - nagyterem (4. terem) |
9:00 |
Hivatalos start |
|
9:05 |
Megnyitó |
Koi Tamás (HWSW) |
9:10 |
Keynote: Status Quo Vadis? - Merre tovább tévés tartalomszolgáltatás? |
Urbán Ágnes (Corvinus, infokommunikációs tanszék) |
Urbán Ágnes egyetemi adjunktus a Budapesti Corvinus Egyetemen. Itt szerzett Ph.D. fokozatot summa cum laude minősítéssel, disszertációját Az új média szolgáltatások piaci fogadtatása címmel írta.
Fő kutatási területe az új média terjedése, az üzleti modellek változása és a médiafogyasztási szokások átalakulása. Eddig mintegy 30 hazai és nemzetközi publikáció szerzője média és infokommunikációs témákban, amelyek között könyvek, könyvrészletek, folyóirat-cikkek és konferencia-előadások egyaránt megtalálhatók, magyar illetve angol nyelven.
|
9:30 |
Mennyire modern a hazai elit? |
Melles Katalin (Ipsos) |
9:50 |
Ezek a mai fiatalok! |
Szvetelszky Zsuzsanna |
Pletykakutató, szociálpszichológus. Szervezetek és települések informális networkjeinek kutatásával, a hálózatban transzformálódó információk elemzésével foglalkozik. Kutatásainak célja a rejtett, önszerveződő hierarchiák, folyamatok és célok feltárása. Szakterületének témáiról többek között az ELTE és a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak tartott szemináriumokat.
|
10:10 |
Képernyők, digitális eszközök és használóik |
Vörös Csilla (AGB Nielsen) |
AGB Nielsen Médiakutató Kft. ügyvezető igazgatója. A Közgazdaságtudományi Egyetemen elvégzése után társadalomtudományi-, és kommunikációkutatási területen dolgozott. Politikatudomány és Közvéleménykutatás területén M.A fokozatot szerzett az University of Connecticut, majd kommunikáció területén M.A. fokozatot szerzett az Annenberg School of Communications, University of Pennsylvania és posztgraduális kommunikációs tanulmányokat folytatott ( Ph.D. program) a University of Massachusetts.
|
10:30 |
Kávészünet, beszélgetések a nappaliban |
|
|
II. plenáris előadás - nagyterem (4. terem) |
11:00 |
Tévéképernyő a digitális otthonban |
Király István (Magyar Telekom) |
Király István (1965) közgazdász diplomáját 1989-ben Moszkvában szerezte a Nemzetközi Kapcsolatok Intézetében nemzetközi gazdasági kapcsolatok szakon. 1992-ben a Külkereskedelmi Főiskolán szerzett angol gazdasági szakfordító-szaktolmács képesítést. Angolul, oroszul és spanyolul felsőfokon beszél. 2000-ben Master of Business Administration képesítéssel végezte az Oxford Brookes University-t.
2004 októbere óta dolgozik a Magyar Telekomnál, ahová a Pannon GSM-től (ma Telenor) érkezett. Kezdetben üzletfejlesztéssel foglalkozott, 2008 januárja óta a Vállalati Szolgáltatások Üzletág stratégiai és marketingigazgatója volt. A 2010. július 1-jétől a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettesi pozícióját tölti be. Nős, két gyermeke van.
|
11:20 |
A média útja a fogyasztóhoz - tartalommenedzsment |
Bordás Csaba (Ericsson) |
Okleveles mérnök, a Kolozsváki Műszaki Egyetem Elekronika és Távközlés szakán végzett 1993-ban. Az utóbbi tíz évben az Ericsson magyar és macedón, fix szélessávú és multimédiás hálózatokban alkalmazott műszaki megoldásait koordinálta, 2004-től már mint a Magyar Telekom ágazat műszaki igazgatója. Ezek a megoldások többek között a PSTN hálózat modernizációját, az Ethernet alapú szélessávú hozzáférési hálózatok bevezetését, a különböző IP multimédia tartalmak kezelését és továbbítását célzó rendszereket ölelik fel. Jelenleg több ilyen hazai és Közép-európai projektben is részt vesz.
Mielőtt az Ericssonhoz csatlakozott volna, 1994 és 2001 között sikeresen létrehozta saját rendszerintegrátor vállakozását, ahol elsősorban a KKV szektornak nyújtott távközlési és IT megoldásokkal, valamint alvállalkozóként távközlési szolgáltatóknak végzett különböző telepítési és integrációs tevékenységekkel foglakozott.
|
11:45 |
Egy ágyban az ellenséggel - az internet a műsorszóró szemével |
Grósz Judit (UPC) |
Grósz Judit a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett marketing szakos közgazdászként, majd ezt később MBA végzettséggel egészítette ki. Tanulmányai alatt Franciaországban is megfordult, ahol a párizsi Galérie Lafayette-en végezte szakmai gyakorlatát. Itthoni pályafutását a Publicis FCB-nél kezdte Account executive munkakörben, majd a HVG Kiadói Rt. Marketingvezetője lett. 2000 óta a UPC Magyarország Kft. csapatát erősíti, ahol a marketingben szerzett sokéves tapasztalatát kamatoztatva 2003-2009 közötti időszakban Országos marketing és értékesítési executive igazgatóként vett részt a társaság munkájában. Jelenleg a Chief Marketing & Content Officer (Marketing és tartalomfejlesztési igazgató) pozíciót tölti be a UPC-nél.
|
12:05 |
A televíziócsatorna jelene és jövőképe |
Kalmár Tibor (RTL Klub) |
Egy év hírügynökségi – és televíziós munkát követően 2000 és 2007 között az Uno.hu főszerkesztőjeként léptem be az online világába, mondhatni úttörőként, néhány év alatt néhány ezres látogatószámról egy napi negyedmillió látogatót hozó portfoliót felépítve. Persze mindeközben sem szakadtam el az egyik szerelmemtől, a rádiózástól. 2000-ben előbb a Juventus Reggel vezető szerkesztője lehettem, még Szegő Tibor idejében, 2002-től a Juventus Rádió sportosztályát irányíthattam, 2005 és 2007 között pedig a Juventus Rádió kreatív műsorigazgatójaként feleltem a hallgatottság jobbá tételéért. Szerkesztő-producerként 2006-ban részt vettem a Magyar Televízió Hangár című könnyűzenei műsorának készítésében. 2008-ban a Danubius Rádió new media vezetőjeként dolgoztam, majd a Sláger Rádióban töltöttem be ugyanezt a tisztséget egészen 2009 decemberéig.
Az RTL Klub csapatához 2010 júniusában csatlakoztam, mint online főszerkesztő-, lapigazgató. Fél esztendő alatt kiváló szerkesztőségünk jóvoltából sikerült az egyedi látogatószámot megötszöröznünk, ami már 400 ezernél is több látogatót jelent naponta az RTL portáljainál.
|
12:25 |
Rövidre vágva - nézett műsorok gyártása az internetre |
Magyarósi Csaba/Mesterházi Dávid (Index/Attraktor) |
12:40 |
Ebédszünet, beszélgetések a nappaliban |
|
|
III. Digitális bemenetek - nagyterem (4. terem) |
13:30 |
A digitális médiaterjesztés új irányai: koncepciók, lehetőségek és realitások a földfelszíni műsorszórásban |
Schneider Henrik (Antenna Hungária) |
Schneider Henrik az Antenna Hungária stratégiai és üzletfejlesztési területének vezető szakértője, a multimédia üzletfejlesztési munkák irányítója. Több mint 10 évig dolgozott stratégiai tanácsadóként távközlési és média iparágban hazai és nemzetközi vállalatoknál. A Harvard Egyetem Berkman Center for Internet & Society volt ösztöndíjas kutatója, a gazdálkodás- és szervezéstudományok doktora (PhD). Hazai és nemzetközi konferenciák rendszeres előadója digitális-média és tudásmenedzsment témákban.
|
13:50 |
Adaptive Streaming alkalmazhatósága műsorszóró hálózatokon |
Vámos Ábel (Ericsson) |
A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett villamosmérnöki diplomát. Az Ericsson Kutatás Fejlesztési igazgatóságán 2005 óta dolgozik. Akkoriban a hardverfejlesztéssel még csupán egy néhány fős csapat foglalkozott mára azonban több mint 130 főre bővült a hardverrel foglalkozó mérnökök száma. A kezdetekben beágyazott szoftver fejlesztőként dolgozott, majd az FPGA áramkörök fejlesztésért lett felelős. Jelenleg a magyaroszági hardver fejlesztő részleg vezetője. Gerinchálózati távközlési berendezések valamint digitális műsorszórás hálózati eszközeinek fejlesztésével foglakozik.
|
14:05 |
Hollywood-i filmhatások egyszerűen |
Meichl Mátyás (Adobe) |
14 éves korom óta nyúzom az Adobe szoftvereit. 27 éves koromra a nyomdai előkészítéstől a webes tervezésen és fejlesztésen át a videó vágásig és a digitális utómunkáig jutottam. Ezután három éven keresztül láttam el az Adobe desktop alkalmazások technikai támogatását hazánkban. Most, 30 évesen, az Adobenak dolgozom a Digitális Média Megoldások területen. Mindenki nagy örömére továbbra is szoros kapcsolatot ápolok a végfelhasználókkal és igyekszem segíteni ott ahol a szükség azt megkívánja.
|
14:20 |
Small Screen, Medium Screen, Big Screen - új modellek a videós tartalmak terjesztésében |
Stefan Tsvetkov (Cisco) |
Stefan Tsvetkov, 41, is currently Business Development Manager at the Service Provider Video Technology Group (SPVTG) of Cisco Systems. He is working with customers in the region of Central and Eastern Europe to create new opportunities for addressing the demand for innovative home entertainment – video and emerging multimedia services.
Bulgarian by birth, Stefan has lived in Hungary since 1990 and he has spent over 15 years at senior level within the telecommunications industry throughout Hungary, Russia, Bulgaria and Central Europe working a variety of senior sales and management roles with IBM Global Services, AT&T Business and BT Infonet (Hungary) / Banknet.
He recently supported the introduction of the Cisco SPVTG products at the market in Belarus, Georgia and Kazakhstan and building of new Video and High-Speed Data projects in Bulgaria, Poland and Hungary.
A graduate of The Technical University of Budapest, Stefan is married with one son.
|
14:45 |
A szabadság ára - a vezeték nélküli médiatovábbítás buktatói |
Kocsis Tamás (Biztributor) |
A vállalati Wi-Fi evangelistája, az Ethernet kábelek esküdt ellensége. IT biztonsági bölcsész, a biztributor Kft. mozigépésze (mindíg vetít). Nem végzett a Kecskeméti Főiskolán sem pedig a GDF-en, viszont végzett művelődésszervező andragógus a Nyugat-Magyarországi Egyetem jóvoltából. 15 éve IT biztonsággal, hálózatokkal, dohánytermékek és alkohol fogyasztásával foglalkozik. Közönségszavazatok alapján a 2011-es IT Biztonság Napja konferencia második legjobb előadója.
|
15:00 |
Kávészünet, beszélgetések a nappaliban |
|
|
IV. Értékesítés és technológia - közepes terem (13. terem) |
13:30 |
Rugalmas keretrendszerek rugalmas szolgáltatásokhoz |
Bodrogközi László (Neuron) |
Bodrogközi László (36 éves) A Debreceni Egyetemen végeztem mint programozó matematikus. A Neuron Szoftver Kft. ügyvezetője és alapító résztulajdonosa vagyok. A debreceni központú cég 1998-as megalapításától kezdve közép- és nagyvállalatok részére fejleszt innovatív és újszerű értékesítés támogató és logisztikai rendszereket. A cég dinamikus fejlődésében kulcs szerepe van az ügyfelekkel való szoros és rugalmas együttműködésnek és annak a törekvésnek, hogy olyan megoldásokat szállítsunk, amely az ügyfél számára a jelentős hatékonyság növekedésen keresztül gyors megtérülést hoz. A cég vezetőjeként fontosnak tartom a folyamatos intenzív partnerkapcsolatot, az ügyfelekkel történő közös gondolkodást.
|
13:50 |
Kiszól a tévé - interaktív, perszonalizált reklámozás |
Lázár Csaba (HybridBox) |
Lázár Csaba, informatikai szakmérnök, a HybridBox Nyrt. elnöke, 9 éve a hibrid televíziózás megvalósításán, és egy olyan üzleti modell kialakításán dolgozik, amely egyformán figyelembe veszi mind a fogyasztók, mind a hirdetők és jogtulajdonosok érdekeit.
|
14:05 |
Ügyfelek és csomagok: mindenki elégedett? |
Siklósi Máté (CP Contact) |
Hatósági területen a fogyasztóvédelmi hatóság szóvivő-helyettese, Utasjogi Biztos, illetve a PSZÁF fogyasztóvédelmi igazgatója is volt. 2002 óta foglalkozik fogyasztóvédelemmel, 2007 óta a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég ügyvezetője. A fogyasztóvédelmi hatóságoknál szerzett tapasztalatait, a civil szervezetektől kapott információkat adja át a szolgáltatási és kereskedelmi területnek úgy, hogy a fogyasztók bizalmának erősítésével alakuljanak ki sikeres üzleti modellek.
|
14:20 |
Kávészünet, beszélgetések a nappaliban |
|
|
V. Appok a nappaliban - nagyterem (4. terem) |
15:30 |
Nagyban gondolkodj! - alkalmazásfejlesztés okostévére |
Tuncsik Csaba (kirowski Isobar) |
Frontend fejlesztő. 2005-ben sitebuilderként lépett be a webet építők világába. 2008-tól, a mai kirowski Isobar színeiben gazdagítja a digitális tartalomkínálatot kreatív weboldalak, webes alkalmazások és többek között Samsung SMART TV widgetek fejlesztésével. 2009-ben részt vett az index.hu hír portál TV-s alkalmazásának elkészítésében és az elsők között volt az európai régióban, akiket megragadott a widgetekben rejlő lehetőségek sokasága. Azóta aktívan részt vesz hasonló fejlesztésekben és figyelemmel kíséri a technológia fejlődését.
|
15:40 |
IPTV - nyitás a külső fejlesztők irányába |
Megyeri Tibor (Magyar Telekom) |
A távközlési műszaki és BME MBA végzettséggel rendelkező szakember 1997 óta dolgozik a Magyar Telekomnál (illetve jogelődjénél) távközlési területen, termékmenedzsment, marketing területeken. 2003 óta a korábbi T-Online, majd 2007 óta a T-Home marketing vezetője volt. Jelenleg a Termékmenedzsment és Innováció Igazgatóságot vezeti. Az igazgatóság a lakossági vezetékes és mobil termékek életciklus menedzsmentjével valamint új termék és üzletfejlesztéssel foglalkozik.
|
15:55 |
Működhet-e az Apple-modell a televíziózásban? |
Patonai Szabolcs (XMS) |
Szabolcs az XMS Akadémia minősített oktatási központ igazgatója, három éve váltott az Apple izgalmas világába a PC iparból (ASUS, Toshiba). Célja a standard Mac képzéseken túlmenően egy Apple tudásközponttá formálni az Akadémiát, ebben a jövőképben fontos szerepet töltenek be az új eszközök és technológiák, mint az iPhone és iPad, illetve a köréjük és általuk felépülő új megoldások. Kimondottan érdeklik az ötletes techikai és üzleti koncepciók, valamint az amerikai V8-as vasak.
|
16:05 |
Bőség zavara - a felhasználói felület és a jó targetálás |
Pónya Judit (FatDUX) |
16:20 |
Kicsi az új nagy: párhuzamos médiafogyasztás és appok táblagépen, mobilon |
Horváth Balázs, újságíró (IDG Hungary) |
Horváth Balázs a 2000-es évek elején, a Korridor.hu portálnál kezdte meg újságírói pályafutását. A tech-mobil-internet témákra való specializálódása már ekkor elkezdődött, ami a T3 Magazin szerkesztése, ami a Connect Magazin főszerkesztése alatt egyértelműen a mobilitás felé tolódott. A Connect után saját mobilos lapot alapított (nonstop MOBIL), amivel az IDG-hez került. Itt pár év után felkérték a PC World főszerkesztésére.
|
16:30 |
Zárás |
|
|
VI. Dobozba zárt okosságok - közepes terem (13. terem) |
15:30 |
Miért nem működik még az okostévé modell? |
Parragh Gábor (port.hu) |
15:40 |
Van értelme az okostévének? |
Szöllősi János (Samsung) |
15:55 |
Set-top box vs. okostévé |
Posta Tibor (sat.hu) |
Távközléstechnikai tanulmányok után az oktatásban helyezkedett el, majd 22 éve saját vállalkozást indított. Cége a P-Sat Hungary Kft. az egyéni tv vétel-technikai kereskedelem élmezőnyébe került. Rendszeresen publikál a műholdas és földi TV vétel témakörében. Alapítója és gesztora a legnagyobb távközlési témával foglalkozó magyar közösségnek a sat.hu fórum-nak.
|
16:10 |
Az életre szóló set-top box |
Szabó György (Bypass) |
Szabó György változatos életpályája során először 2001-ben műholdas televíziók telepítése kapcsán került műszaki területre, majd családi vállalkozásba kezdett és fiatalabb testvérével a GE részére gyártottak Vákuum technikai gépeket. 2006 októberétől a UPC Magyarország kábeltévés, majd a UPC DTH műholdas beltéri egységeinek esztétikai felújítását és elektronikai javítását látja el a különvált ú.Bypass Kft György irányítása alatt, melynek portfóliója a Karmacom részére történő műholdas és kábeles berendezések összeszerelésével bővült 2010-ben.
|
16:20 |
Zárás |
|
(a pontos program és a résztvevők listája véglegesítés alatt áll, folyamatosan frissítjük;